Personlig Trening

Personlig Trening

Ønsker du treningsveiledning eller å trene med en Personlig Trener (PT)?
Ta kontakt med en av våre dyktige trenere!

En første treningsveiledning er GRATIS når du blir medlem.


OLE JOSTEIN EGELAND

«La oss skape gode treningsopplevelser sammen!»

Ole er opptatt av å skape gode treningsopplevelser, som kan gi bedret helse, mestring og varig treningsglede. Han hjelper deg med å sette gode treningsmål ut fra dine behov og passer på at du jobber målrettet for å nå dem. Ole er utdannet Personlig Trener (PT) og kroppsøvingslærer fra Norges Idrettshøgskole (NIH) og har lang treningserfaring fra blant annet basketball på øverste nasjonale nivå.

Er du nytt medlem kan du få gratis treningsveiledning med Ole.
Du bestiller tid i bookingløsningen XAKT.
Ønsker du PT time – kontakt Ole direkte og avtal tid.

Epost: olejosteinegeland@gmail.com
Telefon: 98 60 91 34


SONDRE ERIKSEN

«Konkrete Mål + Smart Trening = Gode Resultater»

Sondre har bred erfaringsbakgrunn og har arbeidet med alt fra idrettsutøvere til klienter i rehabilitering. Sammen med Sondre kartlegger du dine ambisjoner; som for eksempel å løpe maraton eller løpe sammenhengende i 20 min, få en sterkere kjernemuskulatur eller ta flere armhevinger, eller kanskje du søker hjelp til vektnedgang. Han lager en individuell plan basert på dine behov og ønsker, og han hjelper deg med å nå målene dine! Sondre har en bachelorgrad innen folkehelse, videreutdannelse innen biologi og ernæring, og han har i flere år holdt gruppe- og personlig trener timer.

Epost: sondreeriksen@gmail.com
Telefon: 45 48 54 13


GAILAN HARDI

«Be somebody nobody thought you could be, it`s all about SELF DISCIPLIN!»

Gailan møter du ofte på A.C.E, enten med et smil til en hyggelig prat i resepsjonen, mens han rydder i vekter, oljer og fikser treningsapparater, gir treningsveiledning eller PT time. Han har lederrollen for resepsjonister, koordinerer gruppetimer og passer på at alt går som det skal på flere treningssentere i Indre Østfold og Follo.
Gailan er godt over gjennomsnittet glad i styrketrening og i å jobbe. Bakgrunnen hans er Bachelorgrad ved Handels-høyskolen BI, verneplikt i Forsvaret, vekter- og selvforsvarskurs, og nylig fullførte han personlig trener (PT) utdanning ved Akademiet for Personlig Trening (AFPT) med toppkarakter!

Kontakt Gailan for PT time, og ellers for både stort og smått!

Epost: gailan.hardi@hotmail.com
Telefon: 40 09 99 31


ANDERS SANDVIK

«NOK SNAKK!»

Anders brenner for å se deg nå dine mål. Ditt mål er hans fokus! Personlig Trener ved Akademiet for Personlig Trening (AFPT), er sertifisert ″CrossFit lvl1 Coach″ og ″Funksjonell-styrketrenings Coach″. Han har studert fysisk aktivitet og helse ved Norges idrettshøgskole (NIH) og er utdannet lærer. Forebyggende og helsefremmende fysisk aktivitet er sentralt i Anders sitt liv.
Han har selv drevet med CrossFit, vektløfting, discgolf og løping på høyt nasjonalt nivå.

Instagram: Coachsandvik
Telefon: 45 29 49 13


Valgmuligheter hos oss?
Våre PT’er tilbyr 1-1 timer og duo-timer. Du finner flere trenere på våre sentre i Askim, Ås og Ski. På Ås fysioterapi og treningssenter tilbyr vi også gruppe-PT kurs for livsstilsendring.


Lurer du på hva en PT (Personlig Trener) egentlig er?

I dag er det flere og flere som benytter seg av PT. Vi er blitt mye flinkere til å ta vare på helsa vår og mange investerer mer enn gjerne i en PT for å få hjelp til å trene riktig og for å holde motivasjonen på topp! Gamle og unge, overvektige og undervektige, godt trente og veldig utrente.

En PT er en som vil hjelpe deg til å finne riktig treningsform for deg og dine mål, ut i fra de forutsetninger du og din kropp har. En PT kan blant annet hjelpe deg til å trene riktig, med å bli sterkere, raskere, med å bygge muskler, holde vekten, eller til å gå ned i vekt. Ikke minst kan en PT gi deg inspirasjon og motivasjon.

Tenk litt på hva det er du ønsker å oppnå med treningen. Hva er dine mål? Dette er noe din kommende PT er nødt til å vite for å kunne hjelpe deg frem mot dine ønskede resultater og behov.

Våre PT’er jobber på treningssenteret fordi de er lidenskapelig interessert i trening, kropp, helse og mennesket i sin helhet. Er du i tvil om hvem av PT’ene du skal velge, bør du ta en liten prat med alle som kan være aktuelle i treningssenteret.

Må du være litt trent før du bestiller deg en PT?
Det er feil om du tror at du må ha trent litt før du kan starte med PT. En veldig viktig og interessant oppgave for en PT er å kunne hjelpe en utrent kunde i gang på en sikker og effektiv måte.
En PT vil gi deg riktig veiledning i hvordan du skal utøve treningsøvelser og bruke treningsapparater, og du har da mindre sjanser for å pådra deg belastningsskader. Starter du opp med riktig treningsteknikk fra dag 1, vil du ha et godt utgangspunkt for en god, langsiktig og holdbar livsstil.

Trenger du egentlig PT når du har trent i mange år?
Mange som har trent lenge har ofte kommet inn i rutiner som kanskje ikke utvikler kroppen på beste mulige måte, fått en skade eller slitasje. Kanskje har utviklingen stoppet eller motivasjonen blitt dårligere? Da kan en PT være redningen og gi deg tips til nye øvelser, nytt program, eller hjelpe deg til å finne årsaken til at motivasjonen har stoppet og kanskje hjelpe deg videre! Et samarbeid med en PT kan også være springbrettet som trengs for å nå nye og mer utfordrende mål.

Hvordan trener man med en PT?
Det finnes mange ulike måter å trene sammen med PT på. Det kommer helt an på PT, kunde, treningsbakgrunn, evt. sykdom og skadehistorie, mål og begrensninger. På første møtet vil dere bruke tid på å bli kjent. Din PT vil vite hva slags mål du har med treningen, eller kanskje hjelpe deg til å sette deg et mål. Dere vil sammen legge en timeplan som inneholder hyppighet, varighet, tid og sted for å gjennomføre det individuelle treningsopplegget som din PT tilrettelegger for deg etter dine ønsker. En PT gjennomfører gjerne tester sammen med deg, men kun dersom dette er noe du selv ønsker. De første treningsøktene går ofte ut på å gjøre seg kjent med treningsopplegget og dets øvelser, slik at disse kan gjøres på en sikker måte. Et vanlig opplegg kan være at du trener selv noen ganger før det er på tide med en trening sammen med din PT. Jo mer du trener på øvelsene, jo sikrere blir du på øvelsene, desto færre ganger har du behov for å trene sammen med din PT. En annen variant er at du kanskje har en fast tid i uka med din PT og trener øvrige økter alene. Mange ønsker også å trene sammen med sin PT på hver trening i treningssenteret og dette er selvfølgelig mulig.
PT’ens rolle under øktene er å se til at treningen har rett intensitet, nok hvile, at øvelsene utføres riktig, og å motivere og pushe deg til å få ut det lille ekstra du ikke visste du hadde.

Du har veldig store muligheter for å oppnå de resultatene du ønsker, dersom du følger din PT’s råd og treningsplan. Men husk! Det er uansett DU som må gjøre jobben med å trene, det kan ikke en PT gjøre for deg!